Alexey Babichev: “Beneficiul de a fi deschis – suntem vazuti de o audienta care nu a fost anterior interesata de pariuri”
De cate garzi de corp are nevoie Conor McGregor? (Raspunsul este: multe), cum alegi ambasadorii potriviti si care este procentajul numarului total de pariuri efectuate pe UFC? Afla in interviul nostru exclusiv cu Alexey Babichev.
“Jucatorii din piata ar trebui sa fie mai activi in spatiul de informare”
-Spune-ne te rog care sunt responsabilitatile tale in companie?
- Sunt managerul departamentului de comunicare Parimatch in Rusia si sunt cateva arii pe care le acopera echipa mea. In primul rand, toate contactele cu jurnalisti si media, dar si gestionarea strategiilor Social Media, munca cu ambasadorii de brand, construirea si monitorizarea reputatiei brandului nostru.
-Cum merg lucrurile per ansamblu? Ambasadorii – sunt dificultati in a gestina ambasadorii, cand sunt termeni complecsi in contract si o multime de interactiuni cu media diferite?
-Nu este nicio dificultate de acest gen, toate actiunile sunt bine sincronizate intre ei si noi. Datorita numarului mare de activitati, incercam sa umplem campul de informatii si facem acest lucru in mod constant. Ambasadorii sunt acolo ca un instrument de comunicare, mass-media este platforma care ne permite sa ajungem la public. Sarcina noastra este sa fim deschisi catre publicul nostru printr-o prezenta constanta pe toate platformele media.
-Revenind la discutia despre deschiderea voastra. Nu toate casele de pariuri seteaza asemenea teluri, in special cele rusesti. De ce faceti voi asta?
-Ne dorim sa schimbam stereotipurile asupra pariurilor pe care le au oamenii. Ne asiguram ca industria noastra este perceputa in intregime deschisa, inteleasa si bine reglementata. Impreuna cu toti participantii globali, sarcina noastra din viitor este sa schimbam treptat opinia oamenilor despre noi. Incercam sa transmitem ca pariatul pe sport este divertisment, entuziasm sporit si emotii. Sarcina Parimatch este sa distruga stereotipurile vechi prin a fi corect. De asemenea, ne folosim de instrumentele noastre de comunicare in speranta de a schimba opinia oamenilor.
-Care sunt aceste opinii negative?
-Principalul lucru este ca oamenii cred ca vor fi inselati de casele de pariuri. Este important sa inteleaga ca o companie legala are obligatii stricte. Nu poate pur si simplu sa fure din fondurile clientului. Desigur, sunt o multime de puncte de vedere controversate in jurul acestui lucru, dar in general nu avem niciun drept sa revendicam depunerile clientului. Clientii se pot duce la autoritati daca am face asta. Daca problema este complicata si disputa continua, atunci exista autoritati. Orice parior care este client al unei case de pariuri legale din Rusia este protejat de lege si de regulile impuse de autoritatea de reglementare.
-Daca alti participanti de pe piata nu sunt pregatiti sa ia parte la schimbarea perceptiei despre casele de pariuri, poate compania voastra sa faca acest lucru de una singura?
-Daca vom actiona singuri, compania noastra poate initia schimbari si influenta fundalul. Incercam sa ne anuntam initiativele cu voce tare si sa vorbim cu publicul intr-un mod usor de inteles, pentru a realiza transformarea dorita. In acelasi timp, acest lucru ajuta atunci cand alti jucatori de pe piata se conecteaza si devin mai atractivi in raspandirea cuvantului. Acest lucru este bun pentru ca genereaza competitii care te motiveaza. Sunt o multime de companii in industrie care sunt gata sa faca pasul si sa distruga stereotipurile impreuna cu noi. Fiecare client pe care il avem este capabil sa filtreze informatia si sa isi formeze propria opinie. Daca citesti despre istoricul companiei, afla si cine este autoritatea de reglementare, arunca o privire la ofertele casei de pariuri, ambasadorii de brand, in fond doar sa petreci putin timp pentru a afla si poti sa iti formezi o viziune de ansamblu buna a fiecarei companii. Chiar si asa, utilizatorii individuali vad acest lucru ca o pierdere de timp si doar urmaresc trendul curent.
-Este profitabil? Toate companiile mizeaza pe un rezultat sanatos.
-Noi vedem potentialul. Nu ne uitam doar la audienta curenta a sporturilor, ci si stim ca este un potential urias si in randul celor care nu sunt familiarizati cu parierea pe sporturi.
Avem o echipa grozava de analisti: stim si evaluam utilizatorul la fiecare stadiu al folosirii produsului nostru. Sarcina noastra este sa ii pastram si sa le oferim un produs care va fi interesant pentru ei. Credem ca este un potential urias in randul celor care nu au mai fost interesati in parierea pe fotbal sau pe niciun sport pana acum. Credem ca daca oamenii incep sa vorbeasca deschis despre noi si pariuri in general, vor exista recompense pe masura.
“Suntem e gata de o reinnoire a contractului lui Conor”
-Parimatch a inceput sa creasca activ acum cativa ani, de cand au semnat cu McGregor. Cum a decurs procesul? A fost greu?
-Povestea cu Conor a inceput la negocierile UFC cu Parimatch, chiar la inceputul companiei. Sergey Portnov, fondatorul Parimatch, este un mare fan al artelor martiale mixte. A fost primul care a insistat pentru negocierea unui contract cu UFC. In acelasi timp, discutiile cu Conor au inceput. Am negociat si semnat un contract fara prea mari dificultati.
Conor este un luptator legendar si unul dintre cei mai populari atleti din lume. Datorita acestui fapt, sunt anumite nuante legate de pregatirea lansarilor campaniei, si de asemenea, de pregatirea continutului pentru acestea. Toata lumea isi aminteste de aparitia sa in Rusia, cand fanii erau gata sa stea trezi toata noaptea si sa astepte in jurul hotelului doar pentru a-l vedea. El poate fi greu de retinut si de filmat, desi programul sau se schimba rapid si acest lucru poate impune unele dificultati atunci cand pregateste continutul.
-Este scump contractul cu Connor?
-Pe scurt, da, dar nu voi intra in numere exacte. Costul mare a lui McGregor se datoreaza «greutatii» sale in media. Doar arunca o privire la urmaritorii sai de pe conturile de social media – sunt 35 de milioane de urmaritori doar pe Instagram, povestile sale sunt urmarite de minim 2-3 milioane de oameni. Conor genereaza continut tot timpul. Aceasta parte a jobului este pentru toata echipa sa. Suntem increzatori ca suma contractului este acoperita in mod adecvat de valoarea lui McGregor.
Daca va amintiti de evenimentul din Octombrie 2019, cand am organizat prima vizita a lui Conor in Rusia. In timpul acelei vizite istorice (si pana in prezent), a avut loc conferinta de presa a lui McGregor in Rusia. In timpul saptamanii, lumea a vorbit exclusiv despre acest lucru. Am anuntat conferinta de presa cu trei zile in avans si media ne-a inundat imediat cu apeluri pentru a fi acreditati in avans. Poarta, care statea in curtea din spatele evenimentului de ani de zile, a fost pur si simplu distrusa de fani. Toata Moscova urmarea povestea si voia sa fie mai aproape de legenda. Am acoperit venirea sa la maxim si am continuat sa il urmam de la pregatire pana la aparitia la TV si in episodul din “Evening with Urgant” care a devenit unul din cele mai populare din istoria acelui talk show.
-Deci costurile se justifica?
-Suntem gata sa ii reinnoim contractul.
-Are Conor clauze interesante in contract?
-Sunt anumite reguli si trebuie observate pentru ca sunt fixe in contract. In Moscova, a fost escortat de 30 de profesionisti si unii din cei mai buni bodyguarzi din industrie. Sunt de asemenea, cateva cereri logistice, de exemplu, domnul McGregor nu va calatorii cu clasa business sau prima clasa, dar in schimb va alege un avion privat.
-Din cate inteleg, datorita lui (si a contractului cu el) ati reproiectat intreaga strategie de brand acum 2,5 ani. Conor facea parte dintr-un plan mai mare?
-Desigur, acest lucru este parte din planul de rebranduire al Parimatch. Cred ca din intregul proces de rebranding, de la inceput pana la aprobarea finala si toate relatiile de PR ulterioare, este exact modul in care ar trebui facut acest lucru. M-am alaturat echipei Parimatch-Rusia exact la inceputul rebrandingului, acesta a fost unul dintre primele proiecte mari la care am putut lucra. Cred ca am facut o treaba buna. Brandul a fost acceptat repede de audienta, toata lumea l-a inteles clar. Am fost determinati de a aduce la viata piata si am facut acest lucru. Acum avem cel mai izbitor branding din industrie. Culoarea corporativa a companiei – “galben electric” – este plina de energie. Subliniaza caracterul Parimatch – puternic, indraznet si luminos.
-Asadar, cum s-a intamplat: compania semna cu UFC si apoi s-a decis sa negocieze cu Conor, si atunci Parimatch Rusia a decis rebranduirea cu aceasta ocazie. Corect?
-Toate echipele au format o singura strategie. In acel moment, cand detaliile contractului au fost acceptate, a fost decis sa il facem pe Conor un ambasador.
Nu obtinem castiguri prea mari din UFC
-Cu Conor ca imagine a brandului, aceasta nu lasa casei de pariuri alte optiuni decat sa il promoveze in mod intens. Cum au afectat contractele de “lupta” celelalte linii de pariere?
-La stadiul semnarii contractului cu UFC, sarcina a fost, de-a lungul altora, sa entuziasmam audienta. Popularitatea sporturilor de lupta individuala este in crestere, iar noi, in Rusia suntem gata sa o dezvoltam in continuare. Credem ca in prezent, compania noastra are cea mai larga gama de linii de pariere pe UFC. Nu castigam mult din marja, este minimul pentru luptele cheie. In practica, nu castigam bani pe UFC, statutul, imaginea si cresterea artelor martiale in general sunt importante pentru noi. Simtim ca suntem responsabili pentru miscarea lucrurilor in aceasta directie.
-Casa de pariuri castiga mai mult pe piete mai mici si lupte mai putin populare?
-Intelegem ca volumul pariurilor pe luptatorii rusi si pe luptele cheie este de zece ori mai mare decat pe pietele mici. Pietele mici castiga niste bani, dar nu la fel de mult.
-Exista date despre pariurile pe UFC? Sunteti mai mult performanti decat concurenta?
-Nu as putea estima cota noastra specific, dar depasim cu siguranta concurenta in acest domeniu. Avem toate evenimentele UFC in linie si suntem, de asemenea, gata sa oferim optiuni de pariere unice. Ne-am straduit intotdeauna sa oferim clientilor o experienta completa, inclusiv personalizarea pietelor de pariuri. Oferim o multime de optiuni situationale in linii. De exemplu, Conor declara ca pleaca sau se intoarce si putem face pariuri pe acest rezultat: cand se va intoarce, etc.
-Daca va uitati la ceilalti ambasadori – cum ati evalua efectul colaborarii cu Petr Yan?
-Petr a devenit ambasadorul nostru acum ceva timp. L-am sustinut inca de la inceput, am crezut in el. Acum statutul lui Yan este complet diferit. Acest lucru se poate observa, printre altele, din rezultatele conferintei de presa pe care am tinut-o in urma cu o saptamana si din interesul existent in jurul acesteia (in ciuda tuturor restrictiilor in ceea ce priveste organizarea unor astfel de evenimente). Aici am ales bine, Petr este un profesionist nu doar in sport, dar crede si in brand si indeplineste contractul cu un interes imens. Am revizuit valoarea contractului si vom continua sa ne sustinem campionul.
-Cum isi alege Parimatch ambasadorii? A crede in Yan cand este tanar, nu este acelasi lucru cu a veni la Yan odata ce este stabil. Te ajuta cineva sa alegi? Cum ghicesti?
-E important pentru noi sa intelegem imediat cu cine semnam si daca se potrivesc profilului nostru. Este important ca persoana sa fie un lider de opinie, indraznet si sa aiba o imagine stralucitoare si recunoscuta, trebuie sa corespunda valorilor marcii. Cine ne ajuta? Consider echipa Parimatch ca fiind una dintre cele mai puternice si unite din domeniu. Nu doar la pariuri, ci, in general, avem cea mai puternica echipa. Cand se discuta despre candidatura, exista un cerc de angajati care iau parte la aceasta, nu este o singura persoana. Facem predictii cu privire la viitor, evaluam potentialul modului in care sportivul se indreapta catre obiectivele sale. Nu avem consultanti externi, toata expertiza se concentreaza in cadrul companiei.
-Daca trecem la publicitate si pozitionare pe internet, ce integrari sunt cele mai bune si ce conduc la cele mai multe conversii?
-Indiferent de canal, designul reclamei influenteaza inregistrarile si primele depuneri. Nu pot spune ca exista o diferenta mare intre platforme, multe depind de publicul care se afla pe un canal sau altul. Poate fi acelasi lucru pentru un lider de opinie conditionat si un site de pariuri separat. Uneori, publicul va fi mai putin vizat. Ar trebui sa se inteleaga ca eficienta bannerelor din sporturile mai populare, va fi mai mare decat a bannerelor UFC. Popularitatea MMA creste, dar nu a ajuns la cifre apropiate de fotbal. Sarcina noastra e de a consolida activitatea si de a ajuta la dezvoltarea sportului in ansamblu.
-Ati incercat sa il puneti pe Conor in bannerele pentru fotbal?
-Avem anumite restrictii in utilizarea oamenilor in reclame. Putem pune bannere pe site-ul nostru si un banner cu Conor intr-o imagine sclipitoare, va prelua si va functiona mai eficient in teorie. Conor stie din prima despre fotbalul rusesc pentru ca a fost prima data la Moscova la invitatia presedintelui, iar in timpul celei de-a doua vizite (a noastra) a participat la un meci a lui CSKA. Imaginea lui Conor a fost utilizata in reclamele de fotbal de pe site si intentionam sa o facem si in viitor.
-Este parierea pe UFC in top 5 in compania voastra?
-Da, artele martiale mixte, in general, sunt in top. In medie, pariurile pe UFC ne ofera de la 3% pana la 7% din volumul total de pariere.